Usein kysyttyä
Tähän on koottu usein kysyttyjä kysymyksiä. Mikäli vastaus ei löydy täältä, olethan yhteydessä asiakaspalveluun tai jätä viesti kohdasta Yhteystiedot.
Usein kysyttyä
-
Haluamani tuote on tilapäisesti loppunut, milloin voin tilata sen?
Kerro meille sähköpostilla, mistä tuotteesta olisit kiinnostunut. Ilmoitamme sinulle, kun tuotetta on taas saatavilla. Käytämme ilmoittamiseen ensisijaisesti sähköpostia.
-
Teillä on useampia palvelutuotteita. Miten voin tilata niitä?
Valava tarjoaa tosiaan varsinaisten verkkokauppatuotteiden lisäksi palvelutuotteita. Voit tilata tuotteita ottamalla yhteyttä Katriin tai Toniin.
-
Miten teen tilauksen yritysasiakkaana?
Voit tehdä tilauksen täysin normaalisti verkkokaupassa. Verkkokaupassamme on käytössäsi kätevä Enterpay-yrityslasku. Lisäksi käytössäsi ovat muut Bamboran kattavat maksutavat. Voit ottaa myös yhteyttä Valavan asiakaspalveluun ja sopia muista laskutusvaihtoehdoista.
-
Minulla on pieni ja viehättävä sisustusliike. Haluaisin jälleenmyydä tuotteitanne. Onko tämä mahdollista?
Kyllä. Räätälöimme yrityksellesi sopivan tuotekokonaisuuden ja sovimme ehdoista. Ota yhteyttä Katriin tai Toniin, niin sovimme jatkosta.
-
Kerrotte sivuillanne, että olette ammattilaisen aisapari. Mitä tämä tarkoittaa?
Tavoitteemme on auttaa sisustus- ja rakennusalan ammattilaisia, kuten sisustussuunnittelijoita, arkkitehteja ja sähkösuunnittelijoita siten, että etsimme heidän projekteihinsa sopivat tuotteet heidän puolestaan. Näin säästämme heidän aikaa asiakastyöhön ja suunnitteluun.
-
Olen tilaamassa suuren erän tuotteita. Saanko alennusta?
Voimme sopia suurempien erien kohdalla projektihinnoittelusta. Yleensä projektihinnoittelu tulee kyseeseen, mikäli esimerkiksi valaisintilauksesi on yli kymmenen kappaletta tai kalustetilauksesi yli viisi kappaletta. Ota ihmeessä yhteyttä Katriin tai Toniin.
-
Olen kuullut, että Valavalta saa yksilöllisesti valmistettuja huonekaluja. Miten voin tehdä tilauksen?
Olet kuullut aivan oikein. Valava on lanseerannut oman kalustetuotannon. Valavan omat kalusteet kantavat nimeä Vuotto. Teemme yksilöllisiä kalusteita, joiden materiaaleina ovat metalli, betoni ja puu tai näiden yhdistelmä. Yksilöllisistä kalusteista kerromme lisää mielellämme, joten ota yhteyttä Katriin tai Toniin. Erinomainen referenssikohde, jossa voi tutustua kalusteisiimme, on Optikko Duo Haukiputaalla.
-
Kuulin ystävältäni, että Katri on taitava ja asiakaslähtöinen sisustussuunnittelija. Millä alueella Katri suunnittelee ja miten voin tilata suunnittelun?
Ystäväsi on oikeassa. Katri suunnittelee missä vain, mikäli matkakuluista päästään yhteisymmärrykseen. Sähköisiä palveluja voidaan myös hyödyntää suunnittelussa. Valavalta saa myös valaistus- ja akustiikkasuunnittelua.
-
Miten teen tilauksen yksityisasiakkaana?
Vaikka Valavan verkkokaupassa onkin vahva BtoB ote, palvelemme kaikkia. Käytössäsi on kattavat Bamboran maksutavat.
-
Millainen takuu tuotteilla on?
Mikäli tuotteen kohdalla ei ole kerrottu takuuaikaa, ole yhteydessä Katriin tai Toniin.
-
Voinko muuttaa tilaustani lähettämisen jälkeen?
Yritysasiakkaana et voi perua tilaustasi. Jos haluat lisätä tuotteita tilaukseesi, ota yhteyttä Valavan asiakaspalveluun.
Yksityisasiakkaana voit muuttaa tilaustasi ilmoittamalla asiasta Valavan asiakaspalveluun. Yksilöllisesti valmistetuilla tuotteilla ei ole peruutus- tai palautusoikeutta.
Lue myös yleiset ehdot kohta ”Muutokset toimituksen sisältöön tai toimitusaikaan”.
-
Voinko tilata tuotteita ulkomaille?
Kyllä voit. Ulkomaan toimituksissa toimitusmaksu määräytyy kohdemaan mukaan. Ulkomaan tilaukset pyydämme tekemään aina asiakaspalvelun kautta.
-
Miten toimin, jos haluan perua tilaukseni? (Peruutusoikeus)
-
Mitkä maksutavat käyvät Valavan verkkokaupassa?
Valavan verkkokaupassa on käytössä Bamboran kattavat maksutavat.
Yritysasiakkaille on käytössä Enterpay-yrityslasku. Enterpay on helppo ja nopea tapa ostaa verkkokaupasta yrityksellesi. Enterpay ei vaadi yritysluottokorttia, ennakkorekisteröitymistä tai tilinkäyttöoikeutta. Yrityksesi saa laskun haluamallasi tavalla e-laskuna tai sähköpostin välityksellä (.pdf lasku). Laskulla yrityksesi saa 14 päivää maksuaikaa. Yrityksesi voi määritellä ostovaltuuksia haluamilleen työntekijöille ja hallinnoida niitä helposti verkkopalvelun avulla. Yrityksesi voi seurata tehtyjä ostoja verkkopalvelun välityksellä. Palvelun käyttö ostosten tekoon on maksutonta. Lisätietoja Enterpayn yrityslaskusta. Tutustu myös palvelun käyttöehtoihin.
-
Miten maksan laskulla?
Yritykset voivat käyttää verkkokaupassamme Enterpay-yrityslaskua. Voit ottaa myös yhteyttä Valavan asiakaspalveluun ja sopia muista laskutusvaihtoehdoista.
Yksityisille asiakkaille verkkokaupastamme löytyy Mash- ja Jousto-lasku ja osamaksutoiminnot.
-
Voinko jaksottaa maksut eriin?
Yksityisasiakkaille käytössäsi on Jousto-osamaksu. Valitse verkkokaupan kassalla Jousto-osamaksu ja saat joustavasti 1-24 kk maksuaikaa ostoksillesi. Laskutuspalkkio on 4,90 €/lasku ja kuukausittainen nimelliskorko 2,42 %.
Yritysasiakkaille verkkokaupassa ei ole osamaksujärjestelmää.
-
En ole saanut laskua tai olen kadottanut laskuni, miten toimin?
Ei hätää. Ilmoita asiasta Valavan asiakaspalveluun ja toimitamme laskun sinulle.
-
Mitä toimitusvaihtoehtoja on saatavilla?
Vihreä valinta ja normaali toimitus.
Haluamme säästää luontoa. Vihreä valinta -toimitusvaihtoehto tarkoittaa sitä, että keräämme tilausmäärää noin viikon verran ja tilaamme tuotteet yhdellä kertaa. Tilaamalla kerralla isompia eriä säästämme luontoa verrattuna yksittäisten tavaroiden kuljettamiseen. Kannustamme myös asiakkaitamme säästämään luontoa. Vihreä valinta paitsi säästää luontoa, on myös asiakkaalle edullisempi vaihtoehto. Valitse siis Vihreä valinta, mikäli maltat odottaa tilaamaasi tuotetta hivenen kauemmin.
Mikäli tarvitset tuotteet nopeammin, valitse normaali toimitus.
Valittavana on myös jakopaketti, joka toimitetaan toivomaasi osoitteeseen.
-
Mikä on tuotteiden toimitusaika?
Tämä riippuu tuotteista ja asiakkaan valitsemasta toimitustavasta. Yksilöllisesti valmistettavilla tuotteilla sekä huonekaluilla toimitusaika on pidempi (5-10 viikkoa), kuin esimerkiksi valaisimilla, joilla toimitusaika on noin 1-3 viikkoa. Vihreä valinta on hieman hitaampi toimitusvaihtoehto kuin normaali toimitus.
-
Miten vaihdan ostamani tuotteen? (Vaihto-oikeus)
Yritysasiakkaat: Hyväksytyn tarjouksen tai tilauksen mukaista ja virheetöntä tavaraa ei voi vaihtaa.
Mikäli haluat palauttaa tuotteen, siirry kohtaan Asiakaspalautus. Tutustu myös yleisiin ehtoihin kohtaan Asiakaspalautus.
Mikäli haluat vaihtaa tuotteen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
-
Kuinka toimin, jos tuote on vahingoittunut kuljetuksessa?
Tuotteen vahingoittuminen kuljetuksessa on harvinaista, mutta mahdollista. Mikäli huomaat paketin vahingoittuneen, ilmoita asiasta kuljettajalle tai noutopaikkaan. Ota kuvat paketista ja tuotteesta. Ilmoita asiasta myös Valavan asiakaspalveluun mahdollisimman pian.
-
Kuinka teen tuotereklamaation? (Reklamaation tekeminen ja käsittely)
Reklamaatio tulee tehdä aina kirjallisena sähköpostitse. Yhteystiedot löydät kohdasta asiakaspalvelu ja yhteystiedot. Valavan henkilökunta ottaa sinuun yhteyttä mahdollisimman pian.